Профил

Oптимизацията или уеб дизайнът – кое е по-важно?

seo uslugi

Това е един въпрос, който си задават хората, които тепърва навлизат в сферата на уеб програмирането. Погледнато реално това са два процеса които следват един след друг. Първо се прави уеб дизайнът, който представлява графичното оформление на сайта, като се използват специално създадените програми за това, каквато е например Photoshop, която е най-често използваната програма. След създаването на съответния сайт, следва възпроизвеждането му от уеб браузърите и за да може да се задържи в Интернет като цели по-висока позиция, следва използването на оптимизация.

Така погледнато е трудно да се сравнят двата процеса, тъй като те не са еднозначни, няма как да бъдат поставени под един общ знаменател. Уеб дизайнът има голямо значение за доброто оформление на сайта, за приятния му и достъпен вид, но след това задачата на процеса на оптимизация е да направи този сайт по-посещаван и харесван и то в дългосрочен план. Ако не се направи добра оптимизация, то тогава ще разчитате на реклама извън интернет, което може да излезе безуспешно и без резултат. Но пък добрата реклама, направена както трябва, следвайки определена стратегия, може да наложи на пазара името на фирмата, и съответно продукта или услугата, която тя предлага. За разлика от рекламирането процесът на оптимизация може да отнеме неопределено време в зависимост от това, в каква ниша се опитвате да пробиете, както и че не може да бъде дадена пълна гаранция за успешна оптимизация.

Ако във вашата ниша има създадени сайтове отпреди няколко години, които редовно се поддържат и обновяват, то постигането на вашите цели ще изисква доста усилия и посветеност. Самата оптимизация не би имала смисъл, ако се направи уеб дизайн на един сайт, но той не се поддържа и не се обновява неговото съдържание. За да бъде „харесван” от търсачките, съответния сайт трябва непрекъснато да предлага нов контент и да използва най-разпространените ключови думи. Ако искате да имате посещаемост , движение по вашия сайт и съответно последвали продажби, то в такъв случай е почти невъзможно да се задържите в интернет пространството без помощта на търсачките, тъй като хората масово търсят това което ги интересува чрез ключови думи в търсачките.

В последно време се използва доста често т.нар. онпейдж оптимизация, което ще рече, че основната ключова дума се повтаря в заглавието и няколко пъти в съдържанието на текста. Макар и малко да се злоупотребява с тази стратегия е факт, че въпросните сайтове, използващи този вид оптимизация имат предостатъчно трафик. В крайна сметка търсачките класират напред сайтовете по дадена ключова дума и честото й търсене от потребителите. Все пак не се заблуждавайте, че ако ви бъде направена адекватна SEO оптимизация всичко е наред и ще води до продажби. Оптимизацията се отнася само до посещаемостта, а от там нататък харесването на сайта и съдържанието на вниманието зависи от добрия уеб дизайн.


 

Анонимни потребители не могат да коментират. Влез или се регистрирай.
Блогът на brainrank

Категории · Архив

рекламирай тук